Ośrodek Pomocy Społecznej w Otwocku

PAŹDZIERNIK - LISTOPAD 2012

Kurs ? Manicure, pedicure i stylizacja paznokci

Kurs z zakresu manicure, pedicure i stylizacja paznokci zorganizowano dla 4 uczestniczek projektu. Wykonawcą szkolenia było Ośrodek Doskonalenia Zawodowego AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI Mirosław Prusik,01-498 Warszawa, Ul. Stanisława Ligonia 20, który przeprowadził zajęcia we własnej siedzibie. Kurs obejmował 88 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych dotyczących przede wszystkim pielęgnacji dłoni i stóp, manicure, pedicure, przedłużania płytki paznokciowej metodą żelową i akrylową oraz zdobnictwa paznokci. Szkolenie odbyło się w okresie od 3 października do 23 października 2012r. i zakończyło egzaminem, który uczestniczki zaliczyły pozytywnie, uzyskując zaświadczenia i certyfikaty potwierdzające nowe kwalifikacje.

 

 

Szkolenie ? Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym z obsługą i wymianą butli gazowych

W okresie od 8 października do 20 października 2012r. 2 mężczyzn - uczestników projektu uczestniczyło w 67 godzinnym szkoleniu kierowców wózków jezdniowych z napędem silnikowym z obsługą i wymianą butli gazowych prowadzonym przez Ośrodek Doskonalenia Zawodowego AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI Mirosław Prusik,01-498 Warszawa, Ul. Stanisława Ligonia 20. Zajęcia obejmowały zagadnienia teoretyczne m.in. z zakresu budowy wózków, typów stosowanych wózków, czynności kierowcy ? operatora, czy ładunkoznastwa. Ponadto w ramach szkolenia prowadzone były zajęcia praktycznej nauki jazdy oraz bezpiecznej wymiany butli gazowych w pojazdach wyposażonych w te urządzenia. Szkolenie zakończyło egzaminem, który uczestnicy zaliczyli pozytywnie, uzyskując zaświadczenia i certyfikaty potwierdzające nowe kwalifikacje.

 

 

Szkolenie - Opiekun osoby starszej przewlekle chorej lub niedołężnej

W okresie od dnia 8 października 2012 roku do 9 listopada 2012 r.. WSI ?WARSZAWSKA", 01-918 Warszawa, ul. Nocznickiego 29 przeprowadziła we własnej siedzibie szkolenie opiekun osoby starszej przewlekle chorej lub niedołężnej dla 1 uczestnika projektu. Szkolenie obejmowało 85 godzin zajęć, w czasie których poruszono tematykę dotyczącą m.in. Ocenę samego siebie jako opiekuna osoby starszej, zagadnienia z zakresu psychologii w pracy opiekuńczej z osobą starszą. Umiejętność wyrażania siebie w kontaktach z osobami starszymi, zagadnienia z zakresu psychologii w pracy opiekuńczej z osobą starszą. Umiejętność wyrażania siebie w kontaktach z osobami starszymi. Planowanie ? formułowanie celów i ich osiąganie w pracy opiekuńczej z osobą starszą. Umiejętność wyrażania siebie w kontaktach z osobami starszymi Umiejętność wyrażania emocji, techniki relaksacyjne. Szkoleni zakończyło się Praktykami zawodowymi, uczestnik biorący udział w/w szkoleniu uzyskał zaświadczenia potwierdzające powyższe.

 

 

Kurs - Księgowość od podstaw z obsługą programów użytkowych /PŁATNIK, SYMFONIA/ i komputera.

Kurs z zakresu księgowości od podstaw z obsługą programów użytkowych /PŁATNIK, SYMFONIA/ i komputera zorganizowano dla 2 uczestniczek projektu. Wykonawcą kursu było Centrum Kształcenia Specjalistycznego Polskiej Korporacji Biznesu POLBI Sp. z o.o. 00-024 Warszawa Aleje Jerozolimskie 44, , X piętro, pokój 1022, które przeprowadziło zajęcia we własnej siedzibie. Kurs obejmował 124 godziny zajęć teoretycznych i praktycznych dotyczących m.in.: elementy ordynacji podatkowej i ustawy karno ? skarbowej, podatek od towarów i usług w świetle prawa podatkowego podatek dochodowy od osób fizycznych, dochodowy od osób prawnych. Podstawy rachunkowości, sprawozdanie finansowe, ewidencja, ewidencja środków pieniężnych, zdarzeń gospodarczych dotyczących aktywów obrotowych, rozrachunków aktywów trwałych, jednostki kapitałów własnych, jednostki kosztów w różnych wariantach stosowanych w praktyce dnia codziennego, transakcji, rozliczanych w czasie Szczególne przypadki ewidencyjne. Elementy rozliczania i ewidencji wynagrodzeń rozliczania i ewidencji podróży służbowych. Sporządzanie sprawozdania finansowego i wycena bilansowa, księgowość komputerowa. Kurs odbył się w okresie od dnia 1 października 2012 roku do 29 października 2012 r. zakończył egzaminem, który uczestniczki zaliczyły pozytywnie, uzyskując zaświadczenia i certyfikaty potwierdzające nowe kwalifikacje.

 

 

Szkolenie - Obsługa kas fiskalnych z fakturowaniem i obsługą klienta

Kurs z zakresu Obsługa kas fiskalnych z fakturowaniem i obsługą klienta zorganizowano dla 10 uczestniczek projektu. Wykonawcą kursu było CENTRUM INICJATYW ROZWOJU REGIONALNEGO 96-100 Skierniewice ul. Mszczonowska 33/35, lok.209, które przeprowadziło zajęcia siedzibie tut OPS. Kurs obejmował 80 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych dotyczących przede wszystkim zagadnień Obsługa kas fiskalnych- ustawa o podatku Vat., rodzaje i wymagania techniczne obowiązki podatnika, kasjera i serwisu sprzedaż pojedynczych towarów, wielu towarów, anulowanie, storno programowanie, kasy Posnet Bingo HS, rozliczanie kasy, organizacja przyjęcia towaru, techniczne wsparcie sprzedaży. Przepisy prawne związane z zawodem sprzedawcy. Elementy towaroznawstwa handlowego. Obliczanie i wypełnianie dokumentacji związanej ze sprzedażą i gospodarką magazynową. Obsługa komputerowego programu do fakturowania, obsługa klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży. Kurs odbył się w okresie od dnia 10 października 2012 roku do 15 listopada 2012 r. i zakończył się egzaminem, który uczestniczki zaliczyły pozytywnie, uzyskując zaświadczenia i certyfikaty potwierdzające nowe kwalifikacje.

 

 

Kurs - Pracownik administracyjno-biurowy

W okresie od od dnia 3 października 2012 roku do 6 listopada 2012 r. HEDEX ABITURIENT Halina Füchsel, 01-684 Warszawa, ul. Klaudyny 34 m.7 przeprowadziła we własnej siedzibie kurs Pracownik administracyjno-biurowy dla 1 uczestniczki projektu. Kurs obejmował 130 godzin zajęć, w czasie których poruszono tematykę dotyczącą m.in. organizacja biura, bezwzrokowe pisanie, procedury biurowe, obieg dokumentów, obieg dokumentów, prawo pracy, korespondencja biur, komputer w biurze , korespondencja, komputer w biurze, kultura organizacyjna, telefoniczna obsługa klienta, technika obsługi klienta, zarządzanie czasem, asertywność, korespondencja z użyciem komputera, skuteczna komunikacja, tworzenie wizerunku firmy, organizowanie spotkań służbowych, etyka i etykieta w biurze, obsługa urządzeń biurowych. Kurs zakończył się egzaminem, który uczestniczka zaliczyła pozytywnie, uzyskując zaświadczenie i certyfikat potwierdzające nowe kwalifikacje.